TOYOTA PONOWNIE LIDEREM RYNKU

ROŚNIE SPRZEDAŻ HYBRYD I AUT UŻYTKOWYCH

2021-05-06

Toyota z liczbą 7053 rejestracji w kwietniu i 27446 od początku roku została najpopularniejszą marką w Polsce. Jej udział w polskim rynku wyniósł 17,4%. Ponad połowę całkowitej sprzedaży Toyoty stanowiły modele hybrydowe, wśród których kierowcy wybierali najczęściej Corollę HybridToyotę C-HR i RAV4 Hybrid.

 

Kwiecień 2021 roku Toyota zakończyła na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego z 7053 rejestracjami. Jest to o 2250 rejestracji więcej niż marka zajmująca drugie miejsce.

Licząc od początku roku, do klientów trafiło 27 446 aut Toyoty – o 46,2% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W okresie od stycznia do kwietnia udział Toyoty w rynku wyniósł 17,4%.

Najczęściej wybierane modele Toyoty

Największą popularnością wśród polskich klientów cieszy się Corolla. W kwietniu zarejestrowano 2288 egz. tego modelu, co powiększyło jego przewagę nad pozostałymi samochodami na rynku. Na drugim miejscu uplasował się Yaris z wynikiem 1653 rejestracji. RAV4 uzyskał w minionym miesiącu piąty wynik (1079 rejestracji), Toyota C-HR stała się ósmym najpopularniejszym samochodem w kraju (776 rejestracji).

Biorąc pod uwagę wyniki od stycznia do kwietnia, Corolla (8834 aut) i Yaris (6806 aut) umocniły się na pozycji liderów polskiego rynku. W Top10 najpopularniejszych modeli znalazł się także RAV4, który z liczbą 3529 rejestracji zajął 5. miejsce, a także Toyota C-HR, która po zarejestrowaniu 3453 samochód zajęła 6. miejsce.

Samochody Toyoty dominują również w swoich segmentach. Obok Corolli i Yarisa są to takie modele, jak AYGO (431 aut), Toyota C-HR i RAV4. Camry jest trzecim najchętniej wybieranym samochodem średniej wielkości (305 aut).

Co druga nowa Toyota ma napęd hybrydowy

Popularność hybryd Toyoty w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2009 roku. W tym roku samochody z napędem hybrydowym stanowiły 51% wszystkich sprzedanych przez Toyotę pojazdów. Dla porównania, w 2020 roku ich udział w sprzedaży marki wyniósł 47%.

Od stycznia do kwietnia klienci marki kupili łącznie 15511 aut hybrydowych. Stanowi to więcej niż połowę hybryd sprzedanych w całym 2020 roku.

Klienci wybierali najczęściej Corollę Hybrid (6188 rejestracji), Toyotę C-HR Hybrid (3104 rejestracji), i RAV4 Hybrid (3020 rejestracji). Yaris Hybrid trafił do klientów w liczbie 1822 egzemplarzy.

„Toyota traktuje pełny napęd hybrydowy jako kluczową technologię napędową, która pozwoli w najbliższych latach mocno obniżyć emisyjność transportu bez potrzeby ładowania samochodów z sieci. Nasi klienci doskonale znają atuty hybryd – ich oszczędność, niskoemisyjność, dynamikę, komfort jazdy i niezawodność. Dlatego już ponad połowa z nich sięga właśnie po hybrydy. Wiele lat temu udowodniliśmy, że można produkować hybrydy w przystępnej cenie, porównywalnej z cenami diesli. A teraz nasze hybrydy są już dostępne w ratach na poziomie wersji benzynowych” – podkreślił Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Hilux napędza sprzedaż dostawczych Toyot

W kwietniu odnotowano znaczny skok sprzedaży Toyoty Hilux. Model ten z liczbą 154 rejestracji zajął pierwsze miejsce w segmencie. Od początku roku na drogi trafiło 308 nowych Hiluxów – ten wynik dał Toyocie drugie miejsce w klasie pick-upów.

Auta użytkowe Toyoty cieszą się coraz większą popularnością również za sprawą PROACE City. Od 6 miesięcy model ten zajmuje pierwsze miejsce w segmencie kompaktowych vanów. W kwietniu zarejestrowano 485 egz., a od początku roku 1975 aut – aż o 385% więcej niż w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku. Udział modelu PROACE City w segmencie wyniósł po czterech miesiącach 23%.

Na bardzo dobrym, trzecim miejscu kwiecień zakończył również średniej wielkości van PROACE. Z wynikiem 221 rejestracji z miesiąca na miesiąc awansował on o jedną pozycję. Liczba 762 rejestracji od początku roku przełożyła się na wzrost udziału w segmencie o 0,3 pp. – do 13,6%.